1. Het laatste HR-nieuws

  2. Actueel & juridisch gecheckt

  3. Direct antwoord op je vraag

Employer branding: de betekenis en een uitgewerkt plan - update 2021

Employer branding: de betekenis en een uitgewerkt plan - update 2021

Organisaties die investeren in employer branding plukken daar de vruchten van. Zo vervullen ze vacatures sneller, werven betere kandidaten en houden personeel langer vast. Maar waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? In dit artikel wordt uitgelegd wat de voordelen van employer branding zijn, wat het is en hoe je tot een gedegen employer branding-plan komt.

De waarde van warmte in HR

De waarde van warmte in HR

Natuurlijk, de afkorting HR staat voor Human Resources. Toch draait het in veel gevallen om 'harde' zaken als contracten, verlof, declaraties en budgetten, waar financiën de boventoon voeren. De 'warme', meer persoonlijke kant van HR is minder goed meetbaar. Of eigenlijk niet. Juist die menselijke kant is cruciaal voor de aantrekkingskracht op talent en sympathie bij het publiek.

Employer branding: alle stappen naar een uitgewerkt plan

Employer branding: alle stappen naar een uitgewerkt plan

Waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? In deze whitepaper lees je hoe je tot een gedegen employerbranding-plan komt.

Blog Joost Schrage: van vliegtuig naar ziekenhuis

Blog Joost Schrage: van vliegtuig naar ziekenhuis

Misschien berijd ik mijn stokpaardje te vaak, maar ik ga ik het toch wéér een keer hebben over de personeelsperikelen in de zorg. Ik heb hier al menig column mee gevuld, maar zolang de zaak niet is opgelost blijf ik erop terugkomen. Iemand moet het doen.

De Favoriete Werkgever: een wonderlijke lijst

De Favoriete Werkgever: een wonderlijke lijst

Hoera, op de dag dat Shell aankondigt duizenden mensen te gaan ontslaan, komt Intermediair met het jaarlijkse overzicht van populairste werkgevers. En ja hoor, wie staat er dit jaar op nummer één? Inderdaad, De Koninklijke Shell. En laat ze nou stuivertje gewisseld hebben met die andere Koninklijke, de KLM.

Imago

Imago

Onlangs publiceerde Intermediair zijn jaarlijkse Imago-onderzoek. Zoals het blad zelf zegt: daar werkt 'ambitieus Nederland' het liefst. Opvallende uitkomst: van de twintig 'meest aantrekkelijke werkgevers' zijn er twaalf (!) de laatste jaren - om uiteenlopende redenen - in opspraak gekomen