1. Het laatste HR-nieuws

  2. Actueel & juridisch gecheckt

  3. Direct antwoord op je vraag

Artikel

Employer branding: de betekenis en een uitgewerkt plan - update 2021

Organisaties die investeren in employer branding plukken daar de vruchten van. Zo vervullen ze vacatures sneller, werven betere kandidaten en houden personeel langer vast. Maar waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? In dit artikel wordt uitgelegd wat de voordelen van employer branding zijn, wat het is en hoe je tot een gedegen employer branding-plan komt.

Nieuws

De waarde van warmte in HR

Natuurlijk, de afkorting HR staat voor Human Resources. Toch draait het in veel gevallen om 'harde' zaken als contracten, verlof, declaraties en budgetten, waar financiën de boventoon voeren. De 'warme', meer persoonlijke kant van HR is minder goed meetbaar. Of eigenlijk niet. Juist die menselijke kant is cruciaal voor de aantrekkingskracht op talent en sympathie bij het publiek.

Whitepaper

Employer branding: alle stappen naar een uitgewerkt plan

Waar begin je als je het employer brand vorm wilt geven? In deze whitepaper lees je hoe je tot een gedegen employerbranding-plan komt.

Blog

Blog Joost Schrage: van vliegtuig naar ziekenhuis

Misschien berijd ik mijn stokpaardje te vaak, maar ik ga ik het toch wéér een keer hebben over de personeelsperikelen in de zorg. Ik heb hier al menig column mee gevuld, maar zolang de zaak niet is opgelost blijf ik erop terugkomen. Iemand moet het doen.

Blog

De Favoriete Werkgever: een wonderlijke lijst

Hoera, op de dag dat Shell aankondigt duizenden mensen te gaan ontslaan, komt Intermediair met het jaarlijkse overzicht van populairste werkgevers. En ja hoor, wie staat er dit jaar op nummer één? Inderdaad, De Koninklijke Shell. En laat ze nou stuivertje gewisseld hebben met die andere Koninklijke, de KLM.

Blog

Imago

Onlangs publiceerde Intermediair zijn jaarlijkse Imago-onderzoek. Zoals het blad zelf zegt: daar werkt 'ambitieus Nederland' het liefst. Opvallende uitkomst: van de twintig 'meest aantrekkelijke werkgevers' zijn er twaalf (!) de laatste jaren - om uiteenlopende redenen - in opspraak gekomen

  1. Employee experience bij ABN AMRO: "Mensen ervaren een grote vrijheid om te zeggen wat ze willen"
  2. Kees de Rijke, HR-directeur landmacht: 'Het gevoel van kameraadschap vind je nergens anders'
  3. 9 stappen om een Great Place to Work te worden
  4. De belofte: werken in het onderwijs
  5. Beloftes in coronatijd (2)
  6. Beloftes in tijden van corona
  7. Werken in de advocatuur: 'Be a hero'
  8. De belofte: Albert Heijns impact op een beter leven
  9. 'HR-managers moeten weten of en hoe hun organisaties gereviewd zijn op Indeed'
  10. Onboarding is het managen van verwachtingen
  11. Employer branding: dé manier om personeel te vinden
  12. De belofte van ProRail: verbeteren en verbinden
  13. Jong Talent: 'Bizar hoe er wordt getrokken aan jonge IT-professionals'
  14. 'AI is geen heilige graal'
  15. Lieke Lamb: 'Werknemers gaan meer werken aan hun imago'
  1. 'Empower people to experience the world'
  2. Wie wint de strijd om employer of choice?
  3. Gemeenten en ziekenhuizen populaire werkgevers in de provincie
  4. Arbeidsmarktcommunicatie: alles voor een glimlach
  5. Employer branding: eerlijke reclame voor je bedrijf
  6. 'Sollicitanten krijgen een vipbehandeling'
  7. HR-expert kan identiteit eigen organisatie niet benoemen
  8. Employer branding via sociale media
  9. Employer Branding: zo gaat u ermee aan de slag
  10. Diversiteitsbeleid voor sterker employer brand
  11. De 4 fasen van storydoing: werken met een authentiek verhaal
  12. Aan het woord: de winnaars van het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling
  13. 'Betere arbeidsmarktcommunicatie zou personeelsprobleem zorg oplossen'
  14. Winnaars awards Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling
  15. Employer branding video's: 5 inspirerende voorbeelden