Urenregistratie: een succesvolle basis
Ontdek hoe je urenregistratie als succesvolle basis van jouw (groeiende) organisatie gebruikt.
Het laatste HR-nieuws
Actueel & juridisch gecheckt
Direct antwoord op je vraag
Ontdek hoe je urenregistratie als succesvolle basis van jouw (groeiende) organisatie gebruikt.
Hoe kunnen HR-processen verbeterd worden om zo de productiviteit van het HR-personeel te ontgrendelen, waardoor er echt geconcentreerd kan worden op strategisch werk?
De krapte op de arbeidsmarkt houdt onverminderd aan. Talent is schaars en werkgevers halen alles uit de kast om veelbelovende medewerkers aan te trekken en vast te houden.
Medewerkers willen dat hun werk en processen eenvoudiger worden. Voor HR-managers is het van belang om te focussen op wat telt: medewerkers in plaats van papierwerk.
Alleen organisaties die blijven innoveren hebben een toekomst. Hiervoor is het van vitaal belang dat ze in staat zijn om competenties van hun werknemers te verbeteren en een cultuur van continu leren te creëren.
Kunstmatige intelligentie - of artificial intelligence (AI) - en machine learning raken vrijwel iedereen. Ook op de werkvloer. Het verschaft werkgevers inzichten in sollicitanten en werknemers en zorgt ervoor dat HR-processen efficiënter verlopen. Maar voorzichtigheid blijft geboden. "Een AI-systeem kan volgens ethische standaarden zijn ingericht, maar recruiters en HR-medewerkers moeten deze ook ethisch toepassen."
Robotisering, digitalisering en ook 3D-Printing. Ze zorgen er niet alleen voor dat bestaande processen worden verbeterd, ze zette hele vakgebieden op hun kop. Bijvoorbeeld het vakgebied HR. Want al die nieuwe technieken hebben gevolgen voor het aanname- en opleidingsbeleid.
HR-directeuren van grote organisaties in Nederland vertellen wat zij voor HR-trends voor 2020 zien. In deel 8 Jildau Piena, hoofd HR van De Nederlandsche Bank: "Naast de digitale transformatie zijn de speerpunten waar ik op inzet diversiteit en inclusiviteit."
'Leiderschap in de digitale wereld' heet het nieuwe boek dat Ralf Knegtmans samen met Ylva Poelman schreef. De auteurs onderzochten wat de gevolgen van de digitalisering zijn voor organisaties, en welke eigenschappen leiders in de nieuwe wereld nodig hebben. Hun boek leest als een spannende ontdekkingsreis door de digitale revolutie. "Banken en de telecomsector hebben al op grote schaal afscheid genomen van managers."
De wereld verandert razendsnel en wordt steeds complexer door de opkomst van digitale technologie. Dat is een uitspraak die inmiddels bijna tot vervelens toe wordt herhaald. In hun boek Leiderschap in de digitale wereld onderzoeken Ralf Knegtmans en Ylva Poelman wat de gevolgen daarvan zijn voor organisaties en de benodigde eigenschappen van hun leiders. Dat doen zij vanuit twee visies die elkaars tegengestelden waren voordat zij aan het boek begonnen. Dat maakt hun boek tot een spannende zoektocht naar een waarheid die in het midden ligt.