1. Het laatste HR-nieuws

  2. Actueel & juridisch gecheckt

  3. Direct antwoord op je vraag

Wennen aan wenden: probeer het maar! [boekrecensie]

Wennen aan wenden: probeer het maar! [boekrecensie]

Wennen aan wenden is geen doorsnee-boek. Auteur Marilijn Boumeester leverde iets bijzonders op. Met dit boek kun je jouw eigen positie bepalen. Hoe toekomstbehendig ben jij?

Varen in de mist: lessen voor managers in woelige tijden [boekrecensie]

Varen in de mist: lessen voor managers in woelige tijden...

Een organisatie leiden in moeilijke tijden is topsport, stelt Lidewey van der Sluis, hoogleraar Strategisch Talent Management aan de Nyenrode Business Universiteit. Dat laat de coronacrisis wel zien. Het vergt toewijding, doorzettingsvermogen en professionaliteit. Maar ook leiderschapstechnieken.

Wen maar aan wenden 

Wen maar aan wenden

Als de coronacrisis ons iets leert, is dat het cruciaal is op tijd de steven te wenden. Hoofdredacteur van PW. Martijn van der Kooij schrijft waarom we maar moeten wennen aan wenden.

HR-strategie in crisistijd: hoe ben je optimaal toegerust?

HR-strategie in crisistijd: hoe ben je optimaal toegerust?

Het is een vraag die ons allemaal bezighoudt, maar de HR-afdeling in het bijzonder. Want hoe zorg je ervoor dat je met je personeelsbestand je bedrijfscontinuïteit kunt garanderen? En hoe houd je je mensen gemotiveerd, en verbonden met elkaar en de klant?

Foto: Guy Offerman

Marilijn Boumeester: 'Niemand ontkomt eraan zijn eigen beroep opnieuw...

Hoe word je toekomstbehendig? Coach en strateeg Marilijn Boumeester schreef er het boek 'Wennen aan wenden' over. Ook het HR-vak ontkomt niet aan grote veranderingen. "De HR-professional moet meten en weten en kunnen vertellen wat de drivers achter de getallen zijn."

(C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto : Fred Libochant

Rotterdam / Mike Hoogveld

Mike Hoogveld over toekomstbestendigheid: de lessen van het A-team

Hoe kan HR het best bijdragen aan een succesvolle organisatie? Mike Hoogveld onderzocht het tijdens zijn promotieonderzoek. Zijn conclusie: door werken in multidisciplinaire teams te stimuleren. De klanten worden zo beter bediend en medewerkers ervaren meer werkplezier. Maar multidisciplinaire teams in coronatijd: hoe doet je dat?