Organisaties beseffen steeds meer dat ze alleen tevreden en loyale klanten krijgen en behouden als hun medewerkers zelf goed in hun vel zitten. De praktijk wijst het uit: organisaties die actief werken aan het geluk van medewerkers zijn innovatiever en succesvoller. Maar hoe doe je dat?
De krappe arbeidsmarkt vraagt dat werkgevers zich veel aantrekkelijker maken om talentvolle medewerkers te werven en ook te behouden. Hoe dat je lukt? Door medewerkers op de eerste plaats te zetten en een topwerkgever te worden! Daarvoor is een goede employee experience vereiste nummer 1.
Employee experience-experts Heleen Mes en Gea Peper nemen je in het boek Employee Experience mee langs de vijf factoren die de beste employee experience creëren. Dit hebben ze afgekort tot HEART: Happy cultuur, Energiegevende werkplekken, Agile leiderschap en organiseren, Redesign de employee journey en Technologie die voor je werkt.
Dit is het eerste Nederlandse boek over employee experience en belicht het gehele proces: van het eerste contact met een (potentiële) medewerker tot zijn vertrek, en zelfs daarna, zodat voormalige medewerkers ambassadeurs voor je organisatie zijn. Het boek geeft concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan met het creëren van de beste employee experience. Het bevat daarnaast inspirerende praktijk casussen van o.a. ABN Amro, VGZ, Tony’s Chocolonely, Hutten en Kinki Kappers.