Hoe werven en behouden topwerkgevers talentvolle medewerkers? Wat kunnen organisaties doen om het werkgeluk van hun medewerkers te vergroten? Hoe kan HR het voortouw nemen om de beste employee experience te creëren?
Organisaties beseffen steeds meer dat ze alleen tevreden en loyale klanten krijgen en behouden als hun medewerkers zelf goed in hun vel zitten. De praktijk wijst het uit: organisaties die actief werken aan het geluk van medewerkers zijn innovatiever en succesvoller.
De krappe arbeidsmarkt vraagt dat werkgevers zich veel aantrekkelijker maken om talentvolle medewerkers te werven en ook te behouden. Hoe dat je lukt? Door medewerkers op de eerste plaats te zetten en een topwerkgever te worden! Daarvoor is een goede employee experience vereiste nummer 1.
Employee experience-experts Heleen Mes en Gea Peper nemen je in dit boek mee langs de vijf factoren die de beste employee experience creëren, afgekort HEART: Happy cultuur, Energiegevende werkplekken, Agile leiderschap en organiseren, Redesign de employee journey en Technologie die voor je werkt.
Dit boek, dat als managementboek van het jaar werd genomineerd, belicht het gehele proces: van het eerste contact met een (potentiële) medewerker tot zijn vertrek, en zelfs daarna, zodat voormalige medewerkers ambassadeurs voor je organisatie zijn. Het boek geeft concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan met het creëren van de beste employee experience. Het bevat daarnaast inspirerende praktijkcasussen van o.a. ABN AMRO, VGZ, Tony’s Chocolonely, Hutten en Kinki Kappers.