Een persoonlijke vertrouwenscrisis zette Jacqueline Brassey, global director Learning & Development bij McKinsey & Company, aan tot het schrijven van het boek Authentiek zelfvertrouwen. Een zelfhulpboek met een uitvoerige wetenschappelijke onderbouwing. “Fake it till you make it? Niet authentiek zijn, werkt niet voor mij.”
Lees het hele interview met Jacqueline Brassey in ons digitale magazine
Feedforward-denken
Big data, robotisering en kunstmatige intelligentie zorgen voor grote veranderingen in de samenleving. Volgens hoogleraar strategisch leiderschap Bob de Wit en CEO Michael van Everdingen van Strategy Works hoort bij de nieuwe tijd ook een nieuw soort leiderschap. Zij geven vijf tips om de stap te zetten naar succesvol digitaal leiderschap.
Lees alles over digitaal leiderschap in ons digitale magazine
AI in recruitment: hype of noodzaak?
In de strijd om talent kan het gebruik van artificial intelligence in recruitment een uitkomst bieden. Er zijn talloze mogelijkheden om het recruitment-proces slimmer en efficiënter te maken. Maar wat zijn de voordelen en waar moet je op letten als je met AI aan de slag wilt?
Lees het AI-recruitmentartikel in ons digitale magazine
AI en ethiek
Kunstmatige intelligentie – of artificial intelligence (AI) – en machine learning raken vrijwel iedereen. Ook op de werkvloer. Het verschaft werkgevers inzichten in sollicitanten en werknemers en zorgt ervoor dat HR-processen efficiënter verlopen. Maar voorzichtigheid blijft geboden.
Vijf concrete handvatten om HR-analytics optimaal te benutten.
Nooit meer iets missen als PW. pro-lezer of -abonnee
Lees het ethiekartikel in ons digitale magazine
HR-analytics: 5 concrete handvatten
HR heeft vaak moeite om analytics goed op te pakken, terwijl dit onontbeerlijk is wil je als HR-afdeling of -professional duurzaam je toegevoegde waarde voor de organisatie kunnen bewijzen. Welke stappen kun je zetten om die lastige implementatie van HR-analytics goed uit te voeren? Peter Runhaar geeft vijf concrete handvatten.
Lees het hele HR-analytics-artikel in ons digitale magazine
Framing geeft je meer overtuigingkracht
Wil je je directie overtuigen van je goede idee voor een maatwerkopleidingsprogramma? Of moet je medewerkers door een verandertraject loodsen? Met framing vergroot je je overtuigingskracht en krijg je gesprekspartners dus makkelijker mee in je verhaal. Framingexpert Sarah Gagestein geeft tips.
Lees het hele framingartikel in ons digitale magazine
Corona: hoe verder?
Ooit zal de crisis voorbij zijn en moeten we de draad weer oppakken, schrijft prof. dr. Wilmar Schaufeli. Het is belangrijk om juist nu vooruit te kijken en na te denken over hoe het verder moet.
Lees het artikel in ons digitale magazine
Een greep uit onze vaste rubrieken
- Wetten & Regels:de corona-app, wat mag je er als werkgever mee?
- Wetenschap:workarounds voor diverse corona-challenges
- Transfer: Leen van den Oord over succesvol onboarden in coronatijd
Lees ook: Expert Irma Doze over HR-analytics >